Przejdź do treści
Strona główna » 14.09.2018 Wycieczka integracyjna do Sanoka i nad Solinę.

14.09.2018 Wycieczka integracyjna do Sanoka i nad Solinę.

Korzystając  z pięknej jeszcze letniej pogody wybraliśmy się na wycieczkę  integracyjną z  rodzinami naszych uczestników  do Skansenu w Sanoku oraz nad Solinę. Zwiedzanie Skansenu przy tak pięknej pogodzie to niesamowite przeżycia, mieliśmy wrażenie że przenieśliśmy się w czasie. Po zwiedzeniu skansenu kupiliśmy drobne pamiątki po czym  udaliśmy się na obiad, następnie pojechaliśmy nad Solinę, niestety tam pogoda spłatała nam figla w postaci potężnej burzy. Nie mogliśmy pływać statkiem, zrobiliśmy jedynie kilka pamiątkowych zdjęć. Burzę chyba też długo będziemy pamiętać bo  niejeden nas bardzo się bał.

„Sanok znajdujący się w dolinie rzeki San na południowym wschodzie  województwa podkarpackiego. Na terenie miasta położony  jest Skansen, który należy do najpiękniejszych muzeów na wolnym powietrzu w Europie. Pod względem  ilości  obiektów  jest największym skansenem w Polsce. Zwiedzając , poznajemy kulturę i życie ludu Podgórzan, Bejków, Łemków i Zamieszańców. Niezwykłą atrakcją jest Rynek Galicyjski otoczony domami rzemieślników. Na zwiedzanie całego obszaru należy przeznaczyć trochę siły, ponieważ przemieszczamy się również po górzystym terenie. Miejsce to jest z pewnością warte odwiedzenia ze względu na panujący tu klimat dawnej wsi”. „Zapora solińska jest jedną z największych atrakcji turystycznych miejscowości a także całych Bieszczadów w ich granicach turystycznych.  Mało kto zdaje sobie sprawę, że tama ta nie stanowi głównie atrakcji turystycznej, a  przede wszystkim  jest  to  potężna elektrownia  wodna .  Dzięki temu rozwiązaniu  nie wydostają się w powietrze tysiące ton szkodliwych  związków chemicznych, a możemy cieszyć się świeżym, czystym powietrzem.  Przechodząc liczącą 664m długości zaporę, można się udać w kierunku kąpieliska, bądź przystani statków turystycznych. Wokół całego  zbiornika wodnego  położone są liczne szlaki turystyczne, zarówno rowerowe jak i piesze”.

Wszyscy  uczestnicy wycieczki wrócili zadowoleni .